Skargi i wnioski

Przyjmowanie i załatwianie skarg w KPP w Bolesławcu

SKARGI I WNIOSKI

Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji w Bolesławcu i jednostkach podległych

Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku (Dz. U. Nr 5 poz. 46 z dnia 22.01.2002 roku) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 221 kpa)

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 kpa).

Zgodnie z § 17 Zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 23 lipca 2015 roku w sprawie niektórych form organizacji i ewidencji czynności dochodzeniowo-śledczych Policji oraz przechowywania przez Policję dowodów rzeczowych uzyskanych w postępowaniu karnym - pisma o charakterze procesowym dotyczące zakresu działania Policji lub policjanta w postępowaniu karnym w konkretnej sprawie, w szczególności stanowiące zażalenia na postanowienia i zarządzenia wydane przez policjanta, a także zażalenia na czynności lub zaniechanie czynności, załatwia się w trybie przewidzianym w rozdziale 50 k.p.k. Pism tych nie należy traktować jako skarg w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, z późn. zm.).

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 kpa).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 5 i § 8. 1 przywołanego powyżej rozporządzenia).

W przypadku skarg zgłaszanych telefonicznie informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się w jednostce Policji lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności zmierzające do wyjaśnienia podnoszonych zarzutów.

Osoby składające skargi przyjmowane są przez:

1. Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu we wtorki w godzinach od 14.00 do 16.30, po wcześniejszym umówieniu wizyty w sekretariacie Komendanta oraz w jego imieniu – przez Naczelnika lub Zastępcę Naczelnika Wydziału Kontroli KWP we Wrocławiu oraz funkcjonariuszy Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP we Wrocławiu we wtorki w godzinach od 8.00 do 16.30, a w pozostałe dni robocze od 8.00 do 15.00.

2. Komendanta Powiatowego Policji w Bolesławcu lub jego zastępcę w każdy wtorek w godzinach od 15.30 do 17.00 (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu).

3. Komendanta KP w Kruszynie –  w czwartki w godzinach od 15.30 do 17.00 (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu).

4. Komendanta KP w Nowogrodźcu – we wtorki w godzinach od 15.30 do 17.00 (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu).

 

Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Bolesławcu można złożyć:

osobiście lub pisemnie pod adresem: Komenda Powiatowa Policji w Bolesławcu, ul. Modłowa 3, 59-700 Bolesławiectelefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):

pod numerem 47 87 33 213 – ekspert Jednoosobowego Stanowiska ds. Postępowań Administracyjnych

pod numerem 47 87 33 210 - sekretariat Komendy Powiatowej Policji w Bolesławcu i Komendanta Powiatowego Policji w Bolesławcu;

faksem – numer 47 87 33 288 lub 221;

pocztą internetową na adres e-mailowy : 

skargi@boleslawiec.wr.policja.gov.pl

Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.

Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego (art. 237 kpa).

Osoba wnosząca skargę jest każdorazowo pisemnie informowana o sposobie załatwienia sprawy. Takie zawiadomienie zawiera oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi będzie zawierać także uzasadnienie faktyczne i prawne.

Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich na adres:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00-090 Warszawa

oraz do Pełnomocnika Terenowego we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) na adres:
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu
ul. Wierzbowa 5
50-056 Wrocław

Zgodnie z art. 225 § 1 Kodeksu postępowań administracyjnych „Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych”.


 

Metryczka

Data publikacji : 11.04.2011
Data modyfikacji : 20.06.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Bolesławcu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
podinsp. Iwona Leszczyńska
Osoba udostępniająca informację:
Adriana Szajwaj Ekspert ds.postępowań administracyjnych KPP Bolesławiec
Osoba modyfikująca informację:
Anna Kublik-Rościszewska
do góry